Politic

VIDEO: Patru posturi TV din RM fac imagine unor concurenți electorali. Cine sunt „norocoșii”

Comportamentul posturilor de televiziune în timpul campaniei electorale este mai bun decât în perioada preelectorală. Excepție fac patru posturi TV: Prime, Publika, Canal 2 și Canal 3, care continuă să facă vădit partizanat politic în favoarea unui concurent electoral. Arată raportul nr. II de monitorizare în perioada 11-14 mai, prezentat de către experții Asociației Comunitatea „WatchDog.MD”.

Într-o conferință de presă, expertul Valeriu Pașa a spus că au fost monitorizate buletine de știri difuzate în prime-time la zece cele mai urmărite posturi TV în țară. Se constată faptul că, în principiu, majoritatea concurenților care au desfășurat acțiuni electorale au fost prezenți în știri, iar raportul dintre știrile negative și cele pozitive arată că sunt trei concurenți electorali care s-au remarcat într-un fel sau altul la posturile TV. Este vorba despre candidatul Partidului Politic Platforma Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, candidatul Partidului Socialiștilor, Ion Ceban, și candidatul independent Silvia Radu.

Potrivit lui Valeriu Pașa, în cazul lui Ion Ceban, numărul de știri pozitive este mai mare decât cel al știrilor negative. Candidatul PSRM apare în context favorabil în special la postul de televiziune NTV. Într-un context vădit pozitiv este prezentată Silvia Radu, la posturile TV din grupul General Media Group: Prime, Publika, Canal 2 și Canal 3. Diferită este situația lui Andrei Năstase, despre care au fost un număr mare de știri negative la aceleași posturi de televiziune.

Expertul a mai spus că majoritatea știrilor difuzate de către televiziunile grupului GMG despre Silvia Radu au fost manipulatorii. Prin conținutul transmis au indus o anumită opțiune electorală alegătorilor. Deși au depus declarație cu privire la ne-reflectarea campaniei pentru alegerile locale, în fiecare zi aceste posturi TV încalcă declarația depusă, reflectând campania prin promovarea concurentului independent Silvia Radu.

Irina Sterpu, expert al Asociației Comunitatea „WatchDog.MD”, a menționat că au fost delimitate trei tipuri de comportament al televiziunilor în această perioadă. Posturi vădit partizane sunt cele care fac parte din General Media Group și NTV. Parțial partizanat politic a făcut RTR, care a înregistrat o tendință de favorizare a Silviei Radu și a Reghinei Apostolva, iar neutre au fost Jurnal TV, Moldova 1, TV8 și Pro TV.

Experții „WatchDog.MD” au sesizat CCA să sancționeze televiziunile care au încălcat legislația.

Recomandate

Curs valutar

Starea vremii

Știrea ta de impact

Trimite-ne știrea ta de impact pe email la redactia@impacttv.md
mai, 2018
L Ma Mi J V S D
« Apr    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
Publicitate ImpactTV.md, banner