Externe

Vânzările de produse de lux la nivel global s-ar putea prăbuşi cu 60% în trimestrul al doilea

Potrivit unui raport realizat de firma de consultanţă Bain & Company, vânzările de produse de lux la nivel global s-ar putea prăbuşi cu 60% în trimestrul al doilea, cererea fiind distrusă de pandemia de coronavirus.

Deşi unele dintre cele mai stricte măsuri sunt relaxate în multe regiuni, Bain anticipează că pe ansamblul anului piaţa produselor personale de lux se va contracta cu 20%-30%. Vânzările estimate pentru acest an sunt de 180-220 de miliarde de euro (195-239 miliarde de dolari).

„Va avea loc o redresare a pieţei de lux, dar industria va fi profund transformată”, a afirmat Claudia D’Arpizio, partneră la Bain şi autor principal al raportului.

Raportul, realizat în colaborare cu fundaţia Altagamma a producătorilor de bunuri de lux, nu ia în considerare impactul unui al doilea val de infecţii, sau dezvoltarea şi introducerea pe piaţă a unui vaccin.

Piaţa produselor personale de lux a înregistrat în 2019 vânzări estimate la 281 de milioane de euro, înainte de izbucnirea epidemiei, potrivit datelor deţinute de Bain, care anticipează că vânzările vor reveni la acest nivel în 2022-2023, în funcţie de tendinţele economice, nivelul încrederii consumatorilor, fluxului de turişti şi de abilităţile brandurilor de a anticipa şi răspunde nevoilor consumatorilor.

Redresarea cumpărăturilor de lux va fi alimentată de consumatorii chinezi. Cea mai mare parte a Chinei a ieşit din carantină, iar virusul pare să fie sub control în China continentală.

Din cauza restricţiilor mondiale de călătorie, consumatorii chinezi, care de obicei merg în străinătate, în locuri precum Paris, Londra şi New York, pentru a cumpăra produse realizate de designeri, vor face probabil cumpărăturile în ţara lor, potrivit raportului.

Sursa: tabuhighlife.ro


Vizualizări: