Lifestyle

Alimentele care te pot face mai anxios în perioada de izolare. Cu ce le înlocuiești

Ești ceea ce mănânci. Dar chiar dacă încerci să mănânci sănătos, s-ar putea să alegi alimente care te pot face anxios sau deprimat fără să știi, chiar și atunci când cele care îți pot îmbunătăți starea de spirit s-ar putea afla chiar sub nasul tău. Combate anxietatea și depresia prin alimentație! Iată lista alimentelor de evitat în această perioadă de izolare.

Sucul de fructe poate părea o băutură sănătoasă la început, dar fructele au ceva important pe care sucul nu îl are: fibra. Fibra te hrănește și încetinește modul în care sângele tău procesează energia. Fără fibre, sucul îți poate oferi o doză mare de zahăr, ceea ce te poate determina să te simți obosit și deprimat, înfometat și chiar supărat. În schimb, încearcă să bei apă și să mănânci fructe în starea lor naturală.

Nici sucurile carbogazoase nu sunt recomandate în această perioadă. Conțin foarte mult zahăr și te fac să simți și mai deprimat. chiar dacă optezi pentru un suc dietetic, nu te ajută să eviți depresia. Consumă mai multă apă.

Dacă adori gustul de pâine prăjită dimineața, evită pâinea albă. Faina albă extrem de procesată se transformă rapid în zahăr, ceea ce te face să te simți epuizat și anxios. Încearcă o alternativă cu cereale integrale. Sau încearcă în schimb fulgii de ovăz pentru micul dejun.

Gogoșile sunt gustoase și reprezintă o variantă de mic dejun rapid. Dar evită-le mai ales dacă dorești să combați depresia și anxietatea, deoarece conțin multe grăsimi, făină albă și mult zahăr, și foarte puține fibre. Dacă ai nevoie de o gustare rapidă, ciocolata neagră este o opțiune mai bună: reduce nivelul cortizolului, ceea ce scade anxietatea. Ketchup-ul se află și el pe lista alimentelor de evitat, deoarece e plin de zahăr. Încearcă să gătești cu roșii proaspete sau cu suc de roșii preparat în casă.

Mare grijă și la consumul de carne, în special semipreparate afumate, uscate sau conservate. Din păcate, conțin multă sare, care nu este bună pentru sănătatea mentală sau fizică. Peștele, în special somonul, păstrăvul și heringul, te pot ajuta să te relaxezi și să menții nivelul de stres scăzut. Puiul prăjit și majoritatea alimentelor prăjite, în general, au grăsimi nesănătoase care inhibă beneficiile pe care le oferă carnea. Încearcă niște curcan. Triptofanul din carnea de curcan calmează anxietatea.

În această perioadă când piețele abundă de legume de primăvară e recomandat să consumă cât mai multe salate. Mare grijă însă la dressing. Nu adăugați maioneză deoarece conțin zahăr, sirop de porumb cu fructoză, care provoacă anxietate și depresie. Consumați mult spanac deoarece ajută la scăderea corticosteronului din sânge, indicator important al nivelului de stres al organismului.

Sursa:tabu.ro

Vizualizări: